ریمپ خودرو am tuning

متن صفحه

هدرز چیست

هدرز چیست ؟

 هدرز مجموعه ای از لوله ها و اتصالات است که به جای منیفولد خروجی خروجی نصب می شود . که با بهتر کردن خروج دود داخل محفظه احتراق به جایگزینی آن با هوای تازه کمک می کند .زمانی که ذوذ از محفظه احتراق راحت خارج نشود پیستون نیرو بیشتری نیاز دارد برای خارج کردن دود که در نتیجه می شود هدر رفتن انرژی و نیرو  می شود. شما با نصب هدرز می توانید 2 تا 5 در صد افزایش توان بگیرید. بعضی ها افزایش صدا که بعد نصب هدرز به وجود می آید را مزیت و بعضی ها معایب می دانند.

هدرز خود را چگونه انتخاب کنیم؟

زمانی که شما اطلاعات کافی درباره هدرز داشته باشید خیلی راحت می تونید انتخاب درست انجام بدید.

پارامتر های مهم در انتخاب هدرز عبارت است از :
  1. آلیاژ اسفاده شده در ساخت
  2. لوله
  3. فلنچ
  4. کانکتور
  5. محل اتصال سنسور اکسیژن

آلیاژ

آلیاژ استفاده شده باید قوی و مقاوم  باشد .همچنین قابلیت خم و جوش باشد.برای ساخت هدرز از چهار آلیارژ اصلی استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.  

لوله

طول  و قطر لوله از فلنچ تا کانکتور دو بعد اصلی در انتخاب لوله است.قطر لوله مستقیم بر سرعت گازهای خروجی تاثیر دارد.دود در یک لوله با قطر کم سریعتر از یک لوله با قطر زیاد حرکت می کنند .تغییر در سرعت اثر scaveneinge را در سیلندر تغییر می دهد  و موتور به این فرایند واکنش نشان می دهد. برای توضیح بیشتر اینجا کلیک کنید.  

فلنچ

رابطه بین لوله ها و سر سیلندر موتور می باشد.که در آن ضخامت آن و محل پورت و الگوی پیچ و... تاثیر دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.  

کانکتور

کانکتور در دو نوع چهار به یک و چهار دو یک (tri y) وجود دارد.در 4 به 1 هر چهار لوله در یک نقطه به یک لوله خروجی اتصال پیدا کردن ، ولی در مدل 4 به 2 به 1 اول چهار لوله با دو کانکتور به دو لوله و بعد دو لوله به یک لوله تبدیل شده اند . برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

محل اتصال سنسور اکسیژن بر روی هدرز

بهترین محل برای نصب نقطه ای که سنسور اکسیژن بتواند پرامتر تمام سیلندر ها را به ایسیو بفرستد.در برخی از خودرو های بر روی هر لوله خروجی سیلندر یک سنسور نصب شده است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.      

AM Tuning

- مطالب مرتبط
هدرز چیست
ریمپ خودرو در کرج
انواع آلیاژ هدرز
خودرو های سایپا

طراحی و سئو سایت توسط آیواوب