ریمپ خودرو am tuning

متن صفحه

انواع آلیاژ هدرز

هدرز به طور کلی از 4 آلیاژ مختلف ساخته می شود که در ادامه هر آلیاژ را توضیح می دهیم: آلیاژ استفاده شده باید قوی و مقاوم همچنان قابلیت خم و جوش داشته باشد ،که به راحتی به شکلی که می خواهیم ساخته شود.

آلیاژ استفاده شده در ساخت هدرز عبارت است از :

  فولادی:

ترکیب از آهن و کربن است که گاهی فولاد کربن نیز شناخته می شود.نسبت یه بقیه آلیاژ ها هدرز محکم تر است.قیمت این نوع هدرز نسبت به بقیه آلیاژها پایین بوده و ساخت و تولید آن راحت می باشد.راحت ترین راه تشخیص استفاده از آهن ربا می باشد که به راحتی می چسبد.از نقاط ضعف آن می شود به زنگ زدگی سریع اشاره کرد .در بعضی مواقع حتی در زمان خرید یک لایه زنگ زدگی وجود دارد.برای جلوگیری از زنگ زدگی می توان از رنگ های که توان حرارتی بالای دارد استفاده کرد .اما در سفر های کوتاه که هدرز به اندازه کافی گرم نشده و رطوبت داخل آن وجود دارد .احتمال زنگ زدگی از داخل وجود دارد. طول عمر این نوع هدرز 3 تا 5 سال می باشد ولی در آب هوای  مرطوب کاهش چشمگیری دارد.

آلومیناژ:

فولادی ملایم است که با آلمینیوم و سیلیکون پوشانده شده است.سیلیکون استفاده شده به این علت است که آلمینیوم به فولاد بچسبد.آلمینیوم استفاده شده در برابر زنگ زدگی هدرز را مقاوم می کند.اما اگر خراش یا زدگی  باشد قسمت آسیب دیده و فسمت جوش کاری شده زنگ می زند.اما مانند فولادی در سفر کوتاه احتمال زنگ زدگی از داخل وجود دارد. به رنگ خاکستری روشن است ،حتی در براربر فولادی براق به نظر می رسد.اما هنوز هم مثل استیل ضد زنگ و براق نیست ،و با آهن ربا قابل جذب است.طول عمر آلومیناژ 5 تا 8 سال می باشد.

استیل 304 و 409

برای ساخت هدرز از دو نوع فولاد ضد رنگ 304 و 409 استفاده می شود .که تفاوت اصلی آن ها بین مقدار کروم و نیکلی است که استفاده شده است.در فولاد 304 که Stainless Steel نیز شناخته می شود حاوی درصد بیشتری از کروم و نیکل می باشد که باعث مقاومت بیشتر در برابر زنگ زدگی می شود.آلیاژ 409 نسبت به آلومیناژ و فولادی مقاومت بیشتری دارد ولی نمی شود گفت که حتما ضد زنگ می باشد.آلاژ 409 می تواند تا 90 در صد آهن باشد و بعد از مدتی زنگ زدگی سطحی پیدا کند. آلیاز 304 به علت کم بودن آهن در خود آهن ربا به آن نمی چسبد و بعد مدتی در گرما به رنگ طلایی در می آید.ولی در محل جوش خوردگی می تواند مغناطیسی  باشد. اکثر خودرو های روز دنیا از آلیاژ 409 استفاده می کنند که در هوای متوسط 8 تا 12 سال عمر می کند و با برس سیمی می توان زنگ زدگی سطحی را تمیز کرد.اما 304 بیشتر از 12 سال طول عمر دارد.  

هدرز چیست؟

AM Tuning

- مطالب مرتبط
خودرو های سایپا
انواع آلیاژ هدرز
ریمپ خودرو در کرج
هدرز چیست

طراحی و سئو سایت توسط آیواوب